A zeneválasztás íratlan szabályai

A zeneiparban számtalan előadó van manapság mindenféle stílusban.Ha zenehallgatásról van szó én mindenevő vagyok, de ha táncórára keresek zenét szigorú elvárásaim vannak.

Mivel a tánccsoportommal főleg hip-hop táncokat tanulunk, ezért olyan zenéket kell előtérbe helyeznem, amelyekre illik ez a táncstílus.

Számít a stílus?

Hát hogy a fűrészporba ne számítana?!A hip-hop táncon belül is számos stílusirányzatot különböztetünk meg, mint pl. a locking, a popping, new style, old scool stb. amelyekhez nem mindegy milyen zenét választunk.Ahogy bécsi keringő zenére nem kezdünk el szambázni úgy lassú hip-hop zenére sem fogunk pl. house-t táncolni. Locking-ot is funky vagy ahhoz nagyon hasonló hangzású zenére illik.Bár vannak extrém esetek, amiből ha jól belegondolok még jó produkció is kisülhet, de ahhoz nagyon megfontoltnak kell lenni a koreográfia megalkotásánál.

Persze nem ilyen ijesztő a dolog. Megnyugtatásként írom, hogy vannak olyan zenék, amelyeknél nem ilyen markánsak azok a bizonyos íratlan szabályok, és szinte bármit lehet rájuk táncolni.Az előző bekezdésben foglaltakat igazából csak a „stílustiszta” táncoknál kell ennyire szigorúan venni.A másik megnyugtató dolog pedig az, hogy ha sokat hallgatsz zenét, és mondjuk még táncra is jársz, akkor az oktató segítségével és magyarázataival neked is hamar kialakul a stílusérzéked, és idővel te is azonnal hallani fogod egy zenéről, hogy milyen tánc illik rá.

Hogy épüljön fel egy jó zene?

A fülbemászó dallamos zenéket szeretem, amelyek már az első hallásra megfognak, és beindítják a koreográfusi fantáziámat.Főleg a gyors számokat válogatom ki, de akadnak olyan lassabb zenék is, amelyeket alkalmasnak találok elvinni egy-egy órára.Sokszor egy szám annyira meg tud tetszeni, hogy négy-öt meghallgatás után már kész rá a tánc a fejemben.Fellépős zenének a változatos, ütemes és váratlan fordulatokban bővelkedőket szoktam választani.A hobby csoportom táncosainak olyanokat viszek, amelyekben háromszor-négyszer ismétlődnek az egyes zenei részek, hogy az arra alkotott lépéskombinációkat többször el tudjuk táncolni egy zeneszám alatt.

-Nem baj, ha a zene felvezetője lassú, mert erre jó kis bevonulást, látványos mozgást lehet kreálni.
-Aztán jöhet a gyorsabb szövegrész, amit a refrént felvezető rész követ.
-Az a jó, ha a refrén ütős, lendületes, ilyenkor a táncos átültetheti ezt az energiát a táncba.
-Aztán az egész eddigi megismétlődik vagy kétszer. A vége lehet változó.Vagy gyors résszel, váratlanul ér véget a zene, vagy a gyors részt még követi egy lassabb levezetés, ami keretet ad a zenének. Mindkettő befejezés hatásos.

Igyekszem minden órára nagyon különböző zenéket vinni, és a táncokat úgy alkotom meg, hogy ne lehessen összekeverni pl. az előző órai anyaggal.

Tetszett a bejegyzés? Szólj hozzá! (e-mail cím nem kötelező)

Az oldal teljes tartama szerzői jogvédelem alatt áll,

a tartalmak elektronikus vagy nyomtatott formában való utánközlése csak a szerző engedélyével lehetséges.